Thursday, August 9, 2007

Sunyi (Cilok cket....)


Biarkanlah saja diriku sendirian tanpamu. Biarkanlah aku merindu sekian lama dan bukan maksud untuk membisu sepi tanpa kata. Terpisahnya kita kerana mengejar impian Adakah mungkin bersama dua jiwa ini dalam mencari cinta sejati. Mungkinkah segala derita dijiwa akan terubat ??

Sepinya di kamar ini hanya lilin menerangi. Beginikah seksanya hidup dalam penantian dan ada insan kesepian sendirian. Aku tetap setia menantimu tetapi bayanganmu entah di mana. Terkadang aku terfikir, mengapa harus kita di temukan jika akhirnya meresahkan. Apakah aku satu persinggahan pengubat rindu pada dirimu....

Untuk diriku, kau nyalakan prasaan mengukir kemesraan Mungkinkah ada sinar bersama impianku dan telahku duga suasana keindahan hanyalah seketika. Pun begitu, aku tetap menantimu......... Hakikatnya sebuah cinta dan harapan telah menjadi debu berterbangan Hinggakan nafasku tersekat, kabur pandangan mataku... Amat terseksa diriku kerna kehilanganmu disaat itu. Mengapakah aku terus mengharap menanti walau cukup kusedari kau takkan kembali?? Dan saat aku kehilanganmu, hati ini dibaluti rasa pilu dan pedih. Pastinya kedukaanku akan berlarutan kerna telah dikecewakan... Oleh insan sepertimu....

Seribu BIntang - Alleycats
Ingin kupergi jauh darimu

Agar kukenal erti rindu ini
Ingin aku menyelami jiwamu
Agar kukenal dirimu kasih
Ingin aku membenci dirimu

Tapi kebencian tiada padaku
Walau apa yang kau sangkakan
Aku tetap cinta padamu

Telah lama kuhidup melara
Telah kugagal dalam bercinta

Kini kau datang dengan seribu bintang

Bintang yang dulu sembunyi

Bintang yang tiada bererti
Kalau kau sudi menyentuhi hatiku
Aku kan selalu dekat padaku

Tapi jangan kau hanya cuba
Untuk mempermainkan cintaku

Jangan permainkan cintaku


1 comment:

  1. yang baik dan indah itu dtg dr Allah, yg jahat buruk dan hodoh itu dtg dari kita.

    remember..

    "HiDuP Ini pENuh DeNgaN
    ILLusI HaNYa KEikHLasAN MeNJadi HarTA paLiNG BerHaRGa"
    "TiDaK DiNaMaKaN HiDuP JiKa
    TiDaK aDa KeKuSuTaN, TiDaK DiNaMaKaN KeMaTaNgaN JiKa TiDaK aDa KeKaLuTaN"

    ReplyDelete

Tenkiu...Tenkiu...