Wednesday, April 9, 2008

Lagi Sekali

Assalamualaikum wbt....

Pagi semalam Mouriey's dapat panggilan dari pihak UMT a.k.a KUSTEM. Derang tawarkan kejer kat Mouriey's sebagai Kerani Tadbir / Perkeranian Operasi, kat Unit Pembangunan Dan Harta. Derang bagitau Mouriey's yang derang tengok maklumat Mouriey's dalam Electronic Labour Exchange (Bursa Buruh Elektronik). Siap kabor kat aku nih, "Ni saye nok wi keje ke awok ni... Nok dok??" Uhuks...cam yeye jek nak kasi kat aku keje tu.... Akak tu suh Mouriey's antor Resume lengkap ngan salinan sijil2 yang telah disahkan.

Memandangkan UMT tu taklah berapa jauh sangat dari umah Mouriey's, petangnya dengan menaiki motor skuter cabuk Mouriey's tu.... Pas salam, cium tangan ngan my mum dan sempat lagik my mum pesan, "Langkah kaki kanan nak turun tu... jangan lupa selawat banyak2..." Mouriey's pon berangkatlah ke sana seorang diri. Uhuk!! Dengan susah payahnyer aku tanya pok guard yang tak berapa ensem tu kat mana tempat ni...bla bla bla.... Dan akhirnyaa!!!! Dapatlah kuhantar resume itu ke tempat yang sepatutnye dan sampai ditangan yang sebetulnye.... On the way nak balek tu, sempat lagi melilau kat opis my cousin. My cousin ni pustakawan kat UMT. Ahaks!!! Sajer jek aku menyemak kat opis my cousin nih.... Muahahahaha!!!! Suka hati aku jek kan... cam UMT ni ana yang empunyaaa.... Wakakakakak!!! Alerr... ala-ala student UMT gitteww. Takder orang pasan pon. Aku bukannya buat onar kat dalam UMT tu.... sajer 'menjelajah'.

So, pasni kene tunggu derang panggil intebiu laa plak. Kalo ader rezeki, dapatlah.... Kalo tak, takder laa kekdahnyer. Huhuhuhu..... Kekaadang kan, Mouriey's dah naik fed-up taw. Asek2 intebiu jek...khojernye nan ado! Tak dapat pon. Huwaaa.... Apa yang kita harapkan tak semestinya kita dapat. Dan apa yang kita tak harapkan, dapat plak. Tensen nau!!! Well... let's wait n see.... Mouriey's dah malas nak berharap sangat. Sama gak cam kita memberikan harapan pada seseorang, n then dengan sewenang-wenangnyer harapan tu dihancurkan. Pedih kan?? Ni yang maleh nih..... Kalo bleh, Mouriey's taknak ingat lagi dah hal yang lepas2, ungkit benda2 yang menyakitkan.... Tapi, nak wat camner... Sebagai manusia, kenangan tu sering mengiringi dan menghantui kita sepanjang masa. Tanpa disedari, ia akan menjadikan kita lebih matang dan berhati-hati dalam menjalani kehidupan seharian. Semakin kita lari, semakin ia mendekati kita.... Erkk?? Malalut dah aku nih... Udah ler, penat dah tangan ni duk menaip. Apa yang pasti 'kenangan itu' akan kekal disanubari. Terutamanya 'KAMU'... Kesilapanku Keegoanmu...... (lagu Datuk Siti Nurhaliza lerr.....) Daa......


No comments:

Post a Comment

Tenkiu...Tenkiu...