Monday, June 9, 2008

Someone...

Assalamualaikum wbt...

" Bercinta memang mudah, untuk dicintai juga memang mudah.
Tapi untuk dicintai oleh orang yang kita cintai

itulah yang sukar diperoleh. "

Ada benarnya ungkapan nie kan?? Ekceli aku taknak jiwang2 sangat, bukan pula nak mengungkit benda yang telah lepas. Sesungguhnya itulah hakikat yang perlu aku tempuhi sekarang. Pernah aku meminta petunjuk dariNya, tapi masih samar-samar.... siapakah 'jodoh' untuk aku. Aku dalam keadaan keliru... tersepit. (Nak kawen ler... Rasanya cam dah sampai seru aku kene kawen kot? Huhuhu!!) Tapi aku tau... aku masih banyak tanggungjawab. Buat masa ni, aku cuma perlukan... amat-amat perlukan 'seseorang' sebenarnya... Sudi menjadi sang pendengar yang setia kepada masalah aku, ada jika aku memerlukan, menceriakan hatiku tatakala dilanda keresahan dan kesedihan, bisa membuatkan senyuman terukir dibibirku....

Aku sedar, kebelakangan ini... hidup aku kurasakan penuh dengan kepura-puraan. Disebalik senyuman yang kuukirkan, terdapat kedukaan disebaliknya. Aku merasakan seorang yang bermasalah! Masalah yang mungkin aku cipta dan cari sendiri... Aku benar-benar membutuhkan 'seseorang' yang menghargai diri aku. Aku tak pasti adakah 'seseorang' yang aku cari itu akan ku temui.... Hanya Tuhan Yang Maha Mengetahui... Wallahu'alam...

No comments:

Post a Comment

Tenkiu...Tenkiu...