Thursday, February 21, 2008

Apa nak jadi

Assalamualaikum wbt....

Apa lah nak jadi kat aku ni?? I think kan, this time untuk aku berehat kat umah with my famili. Aku rasa cam tak best, tak gumbira keje kat tempat baru ni.... Rasa cam keterpaksaan. Kalo tak kerana duit a.k.a pitih, agaknya aku rela duk kat umah jek. At least kat umah pon aku leh tolong my mum. Jaga baby, mak boleh menjahit. Aku pon leh tolong mak aku buat apa yang patot. Kesian kat mak bonda aku tu..... nak jaga baby, menjahit, kemas umah. Ada adik pon bukan leh harap sangat. Udah namanya jantan, lagi tak disuruh, tak dibuatnye khoje tu.

Sebagai anak sulung dan anak perempuan tunggal dalam famili, terkadang aku rasa tertekan. Nak keje jauh2 cket tak boleh. Nak buat itu, tak boleh... ini tak boleh. Hmmm... ntah laa, rasa terkongkong pon ader. My parents wat camtu bersebab... sebab derang sayangkan aku. Aku sedar akan hakikat itu. Aku pon terfikir gak, aku no kadangkala tak boleh nak hidup berjauhan dari famili. Espcially, my mum. Dialah mak aku, dialah kawan aku. Tak dapat aku bayangkan hidup aku tanpanya. Huhuhu!!! Mungkin abis bulan ni aku nak chow dah.... (Gila kan? Ahh lantak ahh...) Betul kata Abang Ujang, aku memang tak lama keje kat sini. Huwaa!!! Tensennyer........ :( Cam bengong jek....


No comments:

Post a Comment

Tenkiu...Tenkiu...