Thursday, August 6, 2009

Disakiti

Assalamualaikum wbt....

" Amat pedih  melindungi kelukaan hati
Dengan senyum senda gurau dan ketawa
Diri seperti sekam dan api
Ku terbakar sendiri
Bila bersendiri
Aku mimikirkan
Di mana silapnya
Hingga dengan mudah
Dikau memungkiri
Mengkhianati janji
Apa alasanmu
Tiba tiba melukakan
Hati seorang kekasih lama "

Sukar untuk aku gambarkan dengan kata-kata. Terlalu pedih hati ini kurasakan... Aku terima ketentuan Illahi dengan hati terbuka. Cuma sedikit rasa terkilan, terkilan yang amat sangat. Aku sedar siapa diri aku. Bagai pungguk rindukan bulan... menanti bulan jatuh ke riba. Aku juga seperti tidak berpijak di bumi yang nyata. Mungkin juga aku seorang yang mementingkan diri sendiri, bersikap hipokrit. Aku bingung... Mengapa aku diperlakukan begini. Aku juga seperti insan lain, punyai hati dan perasaan. Terasa sakitnya bila disakiti, dikhianati. Biarlah, aku merelakan apa yang telah berlaku. Doaku semoga mereka berbahagia ke akhirnya.... InsyaAllah..


No comments:

Post a Comment

Tenkiu...Tenkiu...