Monday, November 12, 2007

Dari Alam Angker

Assalamualaikum wbt.....

Ari ni Mouriey's cuma nak masukkan gambau jek. Gambau bontot kete. Hikss!! Tak berpeluang nak amik gambau reramai ngan famili kat kete baru.... Ye larr, asyik hujan jek. Malas arr..... Hukhukhuk!


"Semalam berlalu seperti hari-hari sebelumnya. Tiada apa yang berlaku... sedang hati terlalu menginginkan sesuatu, perubahan yang bakal mengubah seluruh hidup Mouriey's. Ehmm.... so complicated, sedang akal fikiran tidak pernah diuar-uarkan dengan apa yang diinginkan oleh hati. Seolah-olah sedang menggamit hari semalam yang penuh girang mengukir seribu senyum di wajah kusam dan rasa kembang menguntum di dada yang kian menghimpit supaya bertandang kembali pada hari ini. Mustahil untuk menciptakan semua itu supaya ujud dalam realiti. Hakikat masa dan waktu senantiasa mengorbit diri, namun diri ini masih utuh, tetap dalam keadaan begitu, hilang dalam kemahuan perasaan yang membuak-buak dan kian memberontak! Tidak ubah seperti boneka yang sering dipergunakan sesuka hati! Bukankah bunyinya terlalu bodoh dan polos, walaupun berkali-kali cuba untuk meloloskan diri dari belenggu yang melanda jiwa. Sedang kerahmatan dari Tuhan makin menjauh, iman di hati dan jiwa makin terpesong.... Mencari hala tuju hidup yang kian ke penghujungnya. Hati ini cuma menginginkan sesuatu kelainan, perasaan 'mendabik dada' dengan kejayaan kasih sayang seseorang. Entah bila semua ini akan berakhir, mengecap bahagia bersama seribu kerahmatan dari-Nya..."

Ehmm kat bawah ni ada gambau koleksi majalah G-Files. Mouriey's suka baca sebab kat dalam tu banyak benda kita bleh tahu. Contohnya pasal benda-benda mistik, paranormal, cerita-cerita seram / angker, cerpen seram, istilah-istilah yang tak pernah kita dengar... Kira best laa baca majalah ni. Ari tu ader cter sikit pasal pergerakan Freemason di Malaysia. Tapi tak banyak. Dalam keluaran terbaru untuk bulan Nov 2007 / 004, ader diceritakan mengenai manusia 'Freak' - manusia tetapi menghadapi kecacatan fizikal, cam takder kaki dan tangan, kembar bercantum kat punggung / dada, muka berbulu macam serigala, orang kerdil (mengalami kecacatan otak yang menyebabkan kepalanya mengecil dan otak yang tidak membesar.) Pastu, perihal Indigo Child, tempat-tempat angker di seluruh dunia, halusinasi dan macam-macam lagi. Kalo korang nak tahu, pegi cari kat kedai buku pasal majalah ni. Hikss!! Jangan marah ha... K lah, Mouriey's nak sambung wat keje jab. Jumpa lagi esok.... Tata!!


No comments:

Post a Comment

Tenkiu...Tenkiu...