Wednesday, April 11, 2007

First Assignment...

ASSIGNMENT MINGGU PERTAMA
Semasa membulatkan satu titik dengan pen merah, apa yang kamu lihat?

P/s:: Ingat HAKIM kita memang arif tentang "warna merah". Jadi berhati-hatilah, supaya tidak disembur. (Ingat BAHASA menunjukkan sesuatu BANGSA)

Jawapan :
Semasa membulatkan titik tersebut, mata kita tertumpu pada titik tu jer. Tanpa kita sedari, semakin lama semakin ia membesar jika bulatan dibuat berulang2 dan berterusan. Dan ini akan mengubah bentuk titik kecil itu tadi. Walau apapun warna untuk titik kecil tersebut, ia akan tenggelam dalam warna MERAH yang kita bulatkan tadi. Ini akan mewujudkan satu titik besar yang berwarna MERAH. (a) (Warna bergantung kepada pen yang digunakan.) Jika bulatan tidak dibuat secara berterusan, yang kelihatan hanyalah titik dan garisan yang melingkarinya (b).

Memandangkan MERAH ni warna kegemaran Kak Red, so Mouriey’s tak nak meleret-leret.... Sebabnye kalau bahagian conclusion ni Mouriey's tak reti sangat. Harap2 Mouriey’s tak merapu la. Conclusion is.....sama seperti kehidupan kita, apabila pertelingkahan berlaku contohnya.... hal yang kecil pun bleh jadi besar. Perbuatan kita yang sekecil mana pun lama-kelamaan nampak jelas. Begitulah pada pandangan Mouriey’s. Itu yang Mouriey’s fikirkan masa mencari jawapan untuk soalan nie. So, Mouriey’s dapat kaitkan soalan ni dengan kehidupan kita seharian. Itu pendapat dan huraian Mouriey’s. Selebihnya bergantung kepada individu yang menilainya. Kalau ada terkasar bahasa dan merapu entah apa2... Harap dimaafkan...


No comments:

Post a Comment

Tenkiu...Tenkiu...