Sunday, February 1, 2009

Fobia

Assalamualaikum wbt....

Nak dijadikan cter... baru-baru ni, kat opis aku ada sekor ni makhluk Allah yang paling aku fobia.... yakni Spider. Tatau laa dari ceruk mana dia kuar. Tetiba jek terkedek-kedek melintasi aku. Aku pon apa lagi, otomatik r aku menjerit. Tapi slow jelah..... Huhuhu... Spider tu jenis bebulu, kaler grey. Bila aku tengok lagi skali, spider tu dah takder (nyorok kat almari gamaknyer..) aku pon berlari anak kat meja satu lagi kat belakang. Walaupun masa tu dup dap dup dap dok ilang lagi... mata aku melilau cari makhluk Allah tu. Sebagai berjaga-jaga kata orang...

Tup-tup kuar laa... terkedek-kedek lalu bawah meja sebelah meja yang aku duduk tuh. Ya Allah... nak pengsan aku dibuatnyer. Aku mintak tolong ngan kawan aku.. haram tak ditolongnyer aku yang dalam ketakutan dan kesusahan nih. Takot jugak kekdahnyer!! Alahaiii.... Masa tu spider tu betul- betul duk menghadap aku. Aku duk atas kosi ngan kedua-dua kaki aku naik sekali. Atas meja dahlah penoh ngan fail-fail yang menimbun. Aku yang tak tahan duk bertentang mata ngan spider tuh... dah mula menggigil sambil airmata bercucuran. Huwaaa...!!!! Aku bukannya apa, takot-takot 'memanjat' kosi yang aku duduk tuh! Tak ke naya?!! Aku jadi gelabah plus takot. Kawan aku syorkan suh lemparkan fail-fail yang ada atas meja tu kat spider. tapi aku sedaya upaya tanak cederakan spider yang tatau paper dan tak berdosa ittew!!

Seketika kemudian, sepantas kilat aku 'khabak' atas meja tu. Ahh lantak ar aper orang nak cakap. Uhuk!! Seb baik bebudak bengkel tak tengok aku 'khabak' and air mata aku yang bercucuran nih. Jenis aku ni, walau takot.. geli camner sekali pon.. aku akan tengok benda alah tuh. Aku nak make sure kan yang benda tu dah takder.. or dead! My God... rasa cam nak tercabut jek jantong aku. Menggigil aku dibuatnyer... Aleh-aleh aku suh budak praktikal tolong buangkan. Direct aku bagitau budak tu, 'Tolong jangan usik saya... Please lah!' Huhuhu... Dia pon semacam takot sebab ada sengat ko! Siap pakai glove lagik. Uhuk!! Balek umah aku tros inform kat my mom. My mom dah sedia maklum pangai aku... Benda-benda alah yang berkaki enam a.k.a insect memang aku takleh jumpa. Pantang ko! Tido malam seb baik tak ngigau... Huhuhu...

No comments:

Post a Comment

Tenkiu...Tenkiu...