Tuesday, June 12, 2007

Penantian


Semalam, Mouriey's menjenguk diluar tingkap.... melihat bintang-bintang berkerdipan didada langit. Kelihatannya indah sekali... mendamaikan suasana dengan angin malam menghembus perlahan. Untuk seketika Mouriey's merasakan ada sedikit kedamaian dan kelegaan didalam hati, setelah menangisi nasib diri. Entah bila semua ini akan berakhir. Sampai bila harus Mouriey's menanti? Sesungguhnya penantian itu suatu penyeksaan.

Sememangnya hari-hari yang Mouriey's lalui kebelakangan ini sering membuatkan Mouriey's tertekan, perasaan tak menentu. Dan Mouriey's sedar, mungkin ada hikmah disebalik semua yang berlaku dan membuatkan Mouriey's semakin matang menjalani hidup seharian. Biarlah, biarlah semua ini berlalu. Berlalu seperti debu beterbangan ditiup angin. Kini Mouriey's bangun kembali dengan berpaut pada dahan yang rapuh dan gagahkan diri melalui hari-hari mendatang. Dan untuk insan itu, semoga apa yang dilafazkannya bukan sekadar omongan kosong belaka. Mouriey's harapkan semua ini... esok akan jadi kenyataan bukannya seperti mimpi yang menyerikan kelenaan. Apabila terjaga dari lena, maka hilanglah mimpi indah itu. Jangan... jangan jadikan ia seperti itu. Mouriey's juga berjanji pada diri sendiri, Mouriey'sakan membahagiakan insan yang menyayangi dan membahagiakan diri ini. Mouriey's akan terus menanti dan menanti tibanya saat membahagiakan itu walau hakikatnya menanggung seksa yang mencengkam perasaan.

Hanya padaMu Ya Allah aku berserah.... Apa sahaja yang berlaku selepas ini akan kuterima dengan redha dan dengan hati yang terbuka tanpa memberikan sebarang keluhan. Cukuplah setakat ini Mouriey's menanggung derita dijiwa. Semoga diakhir penantian yang menyeksakan ini memberikan Mouriey's cahaya dan sinar walaupun dalam kesuraman.....

2 comments:

  1. alahai mourieys... jgn bersedih yer.. Nat pon windu kat mourieys gak lama tu hilang!..

    Kalau kita suka kat seseorang tu.. bagitahu jelar.. kalau dia tak suka kita semacam yg kita suka dia, tak per! janji kita dah bgtahu dia.

    "oh bulan tolonglah daku, katakan padanya.... ku cinta dia...."

    ReplyDelete
  2. hye nat...thanx a lot for ur advice. dh bgtau dh... tp 'dia' tu kan, wat donno je. ya pun tak ckp, tidak pon tak ckp. adoih...fenin arr..:( tp, tak kisahlah,cm nat ckp, yg penting kita dh bgtau...huhuhu

    "oh bintang, sampaikanlah salam cintaku padanya..."

    ReplyDelete

Tenkiu...Tenkiu...