Friday, May 23, 2008

In Memories

Assalamualaikuk wbt...

Aku kan... sebenarnya kan... kan... Hikss!! Sebgal tol laa.. Dah sewel kot...Huhuhu!! Nih nak tanya, kenapa kenangan lalu seringkali menghantui kita?? Camner nak buang jauh-jauh dari ingatan kita? Yup, aku tau... kenangan tu terlalu indah untuk dikenang. Tapi, masalahnya bila dikenang, makin buruk jadinyer Apa kes?? tak ker kes naya namanya tuh? Aku sedaya upaya jadikan kenangan itu sesuatu yang paling indah dalam idop aku... yang paling indah untuk dikenang. Dan yang paling pening kepala, bila aku kenangkan kenangan yang tak terkenang tu... perasaan aku akan jadi tak tenteram. Dan airmata nih kurasakan terlalu murah... deras mengalir. (Huwaaa.... dah start jiwang karets nih.)

Aku sedar, septutnya lebih matang dalam hal-hal sebegini, bijak dalam menguruskan emosi bila berdepan masalah. Tetapi tidak... masih membiarkan masalah yang sama berulang kembali. Aku lansong tak berlajar dari kesilapan yang telah aku lakukan. Argghhh... tensen wehh!! Sengal lerr... Aku seharusnya tak perlu bersedih atas kenangan yang aku ciptakan. Jadikan itu sebagai pedoman, azimat untuk meneruskan perjalanan yang masih panjang nie. Perlukah aku bersedih atas perkara yang telah lalu?? Patah kan tumbuh, dan yang hilang kan berganti. Tak gitu?? Heheheh.... Bak bait-bait lagu dendangan Allahyarhamah Saloma - Mengapa Dirindu :
Well, paperpon... aku akan teruskan idop aku nih... Tanak lerr kenang-kenang bagai. Kunang-kunang bleyy... Ahaks!!

Anak punai anak merbah
Terbang turun buat sarang
Anak sungai pun berubah
Ini pula hati orang
Mengapa dikenang
Asal kapas jadi benang
Dari benang dibuat baju
Barang lepas jangan kenang
Sudah jadi orang baru
Mengapa dirindu
Kasih yang dulu tinggal dalam mimpi
Kasih yang baru simpan di hati
Kasih yang dulu tinggal dalam mimpi
Kasih yang baru simpan di hati
Selat teduh lautan tenang
Banyak labuh perahu aceh
Jangan kesal jangan kenang
Walau hati rasa pedih
Mengapa bersedih
Kalau pinang masih muda
Rasanya kelat sudahlah pasti
Kalau hilang kasih lama
Cari lain untuk ganti
Mengapa dinanti
Patah kan tumbuh hilang berganti
Akan sembuh kalau diubati
Patah kan tumbuh hilang berganti
Akan sembuh kalau diubati
Sayang mengapa dirindu....

No comments:

Post a Comment

Tenkiu...Tenkiu...