Thursday, May 29, 2008

Lagu

Assalamualaikum wbt....

Karam - Zabarjad
Dapatkah putik kan menjadi bunga
Kiranya cuaca sering gerhana
Dapatkah kasih bersemi selamanya
Ataupun aku harus berserah kepadaNyaYang Maha Esa
Mestikah ada satu perngorbanan
Sehingga terjadinya perpisahan
Kiranya itu satu permintaan
Perlukah kau dan ku merelakan
Kita hanya insan yang selalu mengharpkan
Suatu yang indah dalam percintaan
Di kala tiba dugaan mendatang
Aku kau tinggalkanKaram aku di lautan duka
Bila wajahmu hilang di mata
Tiada berita pengubat rindu di kala sendu
Kubiarkan luka di hati berdarah
Sehingga kering dimamah mentari
Apakah salahku... disakiti begini
Perlukah aku terus mengharapkan
Camar yang hilang kembali ke sarang
Apakah masih ada kerinduan
Yang tersimpan di hatimu sayang...


Bait-bait lagu nie kan... Fuhh!! Menusuk ke kalbu. Sorry arr jiwang karets cket. Alerr.. pe salohnyer jadi jiwang sekali sekala, kan? Kan? Ahaks!! Aku just little bit feeling dat songs... (Cakap omputih kunun... ntoh betol ke idak. Huhuhu!!!) Bagi aku laa kan, lagu yang betol-betol jiwang, tangkap leleh.. contohnyer cam MERAUNG - NEW BOYZ, KAIN CINTA PUTIH (luper lak saper penyanyinyer..), CINTA BANDAR TASIK SELATAN - OLAN, MAHLIGAIMU DARI AIRMATAMU - LESTARI etc. Yang aku suka lak cam band-band 90-an... DAMASUTRA - UMPAMA MIMPI DALAM MIMPI, WINGS - MIMPI SYAKILLA, SEJATI, SEARCH - FANTASIA BULAN MADU, IKLIM - SUCI DALAM DEBU, ALLEYCATS - SERIBU TAHUN, SWEETCHILD, CROSSFIRE... macam-macam lagilah.

Untuk era millenium skrang ni, kan dah banyak band-band indie kuar... cam HUJAN, MEET UNCLE HUSSIEN, urmm bolehlaa. Sedap didengar jugak. Cam band underground lak CROMOK, BUTTERFINGERS, POP SHUVIT... Sesekali layan gak band-band yang 'headbanging' nih (kalo tak silap arr...) goreng gitar yang giler-giler tu. Nek senak gak kepala otak nih. Ahaks!! Untuk band luar, aku suka MUSE, SYSTEM OF A DOWN, GREENDAY, WESTLIFE. Alerr... sekadar menyedapkan halwa telinga jek. Urmm korang mesti ingat aku tak suka dengar lagu nasyid kan?? Suka gak... Tapi nasyid sekarang tak macam 10 dulu... berkonsepkan ketuhanan. Sekrang ni banyak lagu berkonsepkan kecintaan, untuk kekasih. Still suka dengar lagu kumpulan BROTHERS, RAIHAN, RABBANI. Ermm ok lah, dah banyak melalut nih. Mintak diri dulu yek. Daa....


No comments:

Post a Comment

Tenkiu...Tenkiu...