Thursday, May 22, 2008

One Love

Assalamualaikum wbt....

Aku sebenarnya xtau nak cakap apa. Aku kalo bleh, tanak lagi dah cakap hal yang remeh temeh, yang boleh buatkan aku bersedih, meratap pilu... Huhuhu!! Berkenaan sakit hati, hajat tak kesampaian, kekecewaan, kelukaan, etc... I'm just talking about myself... Tapi, tulahkan... manusia. Tak semua manusia tu perfvct. Buat apa nak cari kesempurnaan pasangan kita sedangkan diri kita sendiri tak sempurna? Dan manusia juga tak dapat lari dari masalah... Maslah yang bernama CINTA. Ekceli kan, kalo diikotkan aku ni jiwang gak. Nak kata jiwang sangat2 tu takderlah. Aku kadang2 suka gak dengar lagu yang berentak slow rock. Tapi serius aku cakap... kalo dengar lagu jiwang yang sedey2... menanges gak beb. Bese arr kan, udah namanya pompuan. Well ua'll kan tau serapuh mana hati pompuan. Ganas mana pon pompuan tuh, last2 menanges jugak.

Urmm... untuk sesuatu yang kuanggap amat berharga dan bernilai dalam idop nih iaitu CINTA, hargailah cinta tersebut. Dan juga hargailah orang yang mencintai kita. Apa yang penting, kita seharusnya ingat.. cinta kepadaNya adalah cinta yang hakiki. Kerana cinta kita bisa hidup, kerana cinta juga kita bisa mati. Dan jangan kerana cinta, hidup kita porak peranda. Aku sungguh2 berharap (urmm bukan berharap pada orang yang pernah aku cintai dulu..) bahawa orang yang mencintai kita akan menghargai dan menyayangi kita akan menjadikan hidup aku lebih sempurna. Aku tak mahu lagi kenangan lalu menghantui idop aku.

Seorang kawan pernah berkata, apay yang aku alami ketika itu bukanlah berdasarkan cinta semata2... tapi berlandaskan minat semata2. Mungkin perasaan minat tu wujud kerana pertuturannya barangkali atau mungkin juga budi bahasanya. Urmm... ader betolnyer kata2 kawanku ittew... Memang aku ni jenis yang mudah minat kat mamat2 hensem kot?? Wawawa... pasan tahap lelabi ayer.... Huhuhu!! Well, kita tgk ajelah pasnih... See ya.

No comments:

Post a Comment

Tenkiu...Tenkiu...